پيشرفت 95 درصدي سد گاران مريوان
نوشته شده توسط : سوران زندی

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي كردستان خبر داد؛
پيشرفت 95 درصدي سد گاران مريوان

خبرگزاري کرد نیوز: مديرعامل شركت آب منطفه‌اي استان كردستان گفت: سد گاران و تاسيسات مربوطه واقع در شهرستان مريوان 95 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

شاهين پاكروح امروز در گفت‌وگو با خبرنگارکرد نیوز در سنندج اظهار داشت: عمليات اجرايي سد گاران شهرستان مريوان از سال 1381 آغاز شده است و بدنه و تاسيسات مربوطه در حال حاضر داراي پيشرفت فيزيكي 95 درصد است.
وي تصريح كرد: تاكنون براي اجراي سد مخزني گاران و همچنين كانال انتقال آب شرب و كشاورزي و ساير تاسيسات مربوطه 852 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات ملي هزينه شده است.
مديرعامل شركت آب منطقه‌اي كردستان هدف از ساخت سد گاران و كانال انتقال آب شرب و كشاورزي آن را را مهار رودخانه گاران و تأمين آب براي آبياري 10 هزار و 450 هكتار اراضي كشاوورزي مريوان و قزلچه‌سو و همچنين تأمين آب شرب و صنعتي شهرستان مريوان به ميزان 20 ميليون مترمكعب بيان كرد.
پاكروح همچنين در خصوص كانال انتقال آب سد گاران و تأمين آب دشت‌هاي مريوان و قزلچه‌سو، افزود: اين طرح تاكنون حدود 26 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و 17 كيلومتر طول كانال انتقال آب كشاورزي و همچنين 17 كيلومتر طول لوله انتقال آب شرب شهر مريوان را دارد.
به گفته وي با توجه به بارندگي و ظرفيت خوب آب‌هاي سطحي در استان و استفاده بهينه از منابع آب و خاك بعد از انقلاب به مهار آب‌هاي جاري، ساخت سدهاي مخزني، ايستگاه‌هاي پمپاژ و ايجاد شبكه‌هاي انتقال و توزيع آب در بخش‌هاي كشاورزي، صنعت، شيلات، شرب و بهداشت گردشگري و بسته‌بندي و صادرات آب توجه جدي شده است.
سد گاران با ارتفاع 62 متر از پي و حجم مخزن 92 ميليون مترمكعب در 20 كيلومتري شمال شرقي شهرستان مريوان قرار دارد.




:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: